Sunday, July 1, 2012

Summer Challenge Day 1: Red

Summer Challenge Day 1: Red


So, I’ve decided to join a group of Danish girls in a summer challenge. It’s a challenge that’s been running before, amongst other bloggers, but none of us Danish have participated before, so we thought we’d give it a go. We’re going to run it every other day instead of every day, in order to be able to keep up.

This first day calls for red. I really like red, even though I don’t wear it that often. I’ve just bought myself a new one in a blog sale, and decided that I might as well use that for this first day of challenges. It’s a polish from Revlon, it’s a matte suede and it’s called Fire Fox.

Application was a dream and it only two coats to reach opacity. And the sun was actually out for one single photo of this pretty polish: 


And here’s an indoor shot. Isn’t this just gorgeous?!


The challenge wants me to stop here, but seriously? Just red nails with nothing on them? I don’t think so!

I decided to dot on it! I used another polish from the same blog sale, namely one from “Beauty Concepts”. It doesn’t look as if it’s got a name, but it’s metallic silver. I dotted in random sizes all over the nails, and here’s what that looked like: 


Note to self: Check if this polish works as a stamping polish!

Then I used a black crème polish from Jesse’s Girl and dotted inside the largest of the silver dots. Now we’re almost there: 


And last, but not least, a layer of China Glaze “Fairy Dust” – you know I love glitter and shimmer! :D

Here’s the final result, after I put on a layer of Poshé top coat. 


Check out these other Danish girls’ blogs to see what they came up with:

·         Se min kjole – og alt det andet

·         Life is afairytale you know

·         Neglerier

·         Negle Lir

·         Mette Straagaard


Stay tuned the day after tomorrow - same bat time, same bat channel - for orange nails

20 comments:

  1. De er rigtig fine!!! Jeg har godt nok noget af et projekt foran mig idag!!! Først skal jeg have lagt gele på mine negle - har kun prøvet det én gang før og det tog det meste af dagen. Og så skal jeg have lavet en rød manicure...
    Det er muligt jeg skulle bytte om på rækkefølgen, men havde egentlig glædet mig til at have en rød lak på!! Nå, det bliver spændende hvad det ender ud i ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak :)
      Det lyder som lidt af et projekt! Jeg glæder mig til at se, når det er færdigt.
      Jeg kan ikke finde ud af, at have lange negle. Når de når en længde lidt længere end på disse billeder, så klipper jeg dem ned igen :)

      Delete
    2. Jeg har heller ikke lange negle!! faktisk går de kun til enden af selve fingeren :-) Har gele på for at forstærke dem, ellers er de lige så korte som en neglebider :-/

      Delete
    3. Jeg har aldrig prøvet at have gele på mine negle. Jeg har én gang prøvet at have en falsk negl på tommelfingeren fordi neglen flækkede så langt nede, at den blev ved med at hænge i alting. Og så ville jeg give den ro til at vokse ud igen. Den løsning vælger jeg nok ikke igen! :D

      Delete
  2. A really gorgeous red, with and without the dots, love it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was a polish I made the seller throw into the envelope just for the heck of it, and I'm very happy I got it! :)

      Delete
  3. Sounds like a good challange, good luck hun :-) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, I'm looking forward to it :) Xx

      Delete
  4. that's a gorgeous red! i love the end result! :)

    ReplyDelete
  5. I like both the final mani and this red on it's own! :)

    ReplyDelete
  6. Every other day sounds like a smart way to approach this challenge. I like your dots inside dots!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I said yes to participate if we could do it every other day. Challenges should be fun, and I refuse to stress over them :)
      And thanks! :)

      Delete